MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2008 prosinec

Beau Sauvage

  • Datum / 05. 12. 2008
  • Autor / Štech Adam
  • Rubrika / staveniště

V rámci zářijového londýnského festivalu designu jsme mohli mimo jiné shlédnout skupinovou výstavu unikátního nábytku a doplňků, které exkluzivně pro galerii Libby Sellers navrhlo osm tvůrců právě nastupující generace.

Galerie je guerilla projektem teoretičky designu Libby Sellersové, bývalé kurátorky londýnského Design muzea. Nemá svůj vlastní prostor a každou výstavu kurátorka zasazuje do nového zajímavého prostředí. Výstava Beau Sauvage byla umístěna v posledním patře slavného obchodního domu Liberty. Libby Sellersová se blýskla již svými předchozími projekty a i její poslední výstava potvrzuje pozici jedné z nejprogresivnějších kurátorek designu současnosti. Svá díla představili mimo jiné Brit Peter Marigold, Jens Fager ze Švédska, poetický Švýcar Adrien Rovero, milovník horolezectví Max Lamb a také Slovák Tomáš Král.

Rozmanitá směsice individualit poodhalila jednu ze současných tendencí v konceptuálním designu, která prochází napříč evropskou scénou. Je založena na použití něčeho syrového či surového, které se náhle stane krásným, vzácným a vytvoří tak zcela novou kvalitu uměleckého díla. Tak se obyčejná houpací židle v díle Jense Fagera mění v zakonzervovaný předmět naší minulosti díky pouhému zdrsnění jejího povrchu. Kabinet Thin Slice od Petera Marigolda je zase sestaven jen z hrubě opracovaných dřevěných palubek, aby vytvořil dojem něčeho biologického, téměř živého. Surová kovová židle Maxe Lamba se stává zářícím šperkem a Barely od Adriena Rovera přenášejí surovou estetiku obyčejného sudu do luxusního interiérového objektu. Krása a surovost materiálu trochu překvapivě patří k sobě.