MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2012 květen

Lekce 39. – Trojice otázek

Komentovat situaci Národní galerie se může zdát jako umanutost. Od času tzv. normalizace (pozn. pro nejmladší čtenáře: období mezi lety 1969–1989, které utvářelo životní postoje vašich rodičů), se traduje a ctí požadavek „klidu na práci“ formulovaný Láďou Štaidlem, kytaristou a kapelníkem doprovodné kapely Karla Gotta. Veřejná kritika se rovná nepřátelskému aktu, vyhlášení války. Nespokojencům, je podsouvána a vyčítána touha po moci, perspektiva pozičního boje. Neutralizovat kritiku jako stínový establishment bažící obsadit funkce bylo již rétorickou strategií minulého generálního ředitele Milana Knížáka, jenž s hrubozrnností sobě vlastní označoval všechny kritiky za Svazáky (pro nejmladší čtenáře: členové masové mládežnické organice za tzv. normalizace, trochu jako skaut pro starší děti), kteří sledují pouze sobecké cíle.



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.