MĚSÍČNÍK O UMĚNÍ, ARCHITEKTUŘE, DESIGNU A STAROŽITNOSTECH

přihlášení

2019 září

Povýšení Pasty Onera

„Started from the bottom, now we’re here“ rapoval Drake a tohle motto celkem přiléhavě popisuje i trajektorii, kterou výstava v zámeckém areálu na Hluboké v prostorách Alšovy jihočeské galerie završuje. Rejstřík mých vzpomínek týkajících se Pasty je relativně bohatý a o této cestě může vydat svědectví. Začíná nejpozději někdy v roce 2009: „Hele, tohle je ranej Pasta,“ ukazuje mi z okna autobusu v pražské Podbabě graffiti Zdeňka Řandy má dívka. Nedlouho poté si všímám, že magazín pro školáky Redway má atraktivní výrazné obálky. Registruji pak několik Pastových výstav, později zaznamenávám jeho edici jogamatek a míjím umělcem pojednanou výlohu obchodu s elektronickými cigaretami. Jsme v roce 2018 a já se dívám na investigativní reportáž Sabiny Slonkové a Jiřího Kubíka, v níž se zpovídaný „kmotr“ Tomáš Hrdlička sedící pod Pastovým obrazem Dona Corleona doznává k oblibě tohoto umělce. Začínám sledovat Pastův instagramový účet, na vozovce do jižních Čech míjíme autobus s obřím polepem, který v nezvyklém předstihu avizuje velkou „Pastýřovu“ výstavu na Hluboké, prohlížím si u rodičů na toaletě pondělní přílohu MF Dnes pro ženy a dočítám se o jeho nejoblíbenější fotce v mobilu…



Uzavřený článek / Přihlašte se




Vážený uživateli, přístup k tomuto článku je umožněn
pouze předplatitelům časopisu Art+Antiques.
Přihlašovací údaje jsou zasílány společně s předplatitelskou ARTcard.